Mathilde Miller photo
Mathilde Miller

- 12 jul, 2017

Betfair bliver bettingpartner i Brøndby IF

Brøndby IF skriver i en pressemeddelelse, at man klubben har tegnet et eksklusivt betting-partnerskab med online bettingfirmaet Betfair. Aftalen bliver Betfair den officielle betting-partner for Brøndby IF for de kommende tre sæsoner.

Som ny officiel betting partner overtager Betfair rollen fra Bet25, efter at Bet25’s kontrakt udløb ved udgangen af sidste sæson.

Brøndby IF’s direktør, Ole Palmå, fortæller om aftalen:

– Vi er utrolig glade for at præsentere Betfair som vores officielle betting-partner. Vi har haft dialog med en række mulige nye betting-partnere, men vi valgte Betfair, som i hele forløbet har været utroligt professionelle. Det har imponeret mig, at en global virksomhed med et så stærkt internationalt brand har vist stor forståelse og respekt for det stærke forhold, der eksisterer mellem vores unikke fanbase og os som klub.

Mere end over 80 % af Betfair’s samlede indtjening kommer i dag fra mobile enheder. Her på mesterbold.dk har vi også ved flere lejligheder påpeget af Betfair er et af de bedre bettingselskaber, når det kommer til oplevelsen på mobil og tablet.

Og netop det digitale fokus fremhæver Ole Palmå som en anden vigtig faktor for Brøndby IF, da man indgik partnerskabet med Betfair.

– Betfair har et stærkt fokus på digital innovation, og i vores strategi deler vi dette digitale fokus til gavn for vores fans. Vi har gjort store fremskridt i vores digitale indsats i de sidste 12 måneder, hvor vi blandt andet har lanceret en ny hjemmeside, en matchday-app og Brøndby Indefra-appen samt introduceret mobilbilletter til vores hjemmekampe. Vi arbejder hele tiden på at øge vores digitale aftryk, så det er ambitionen for partnerskabet med Betfair, at det også skal være et partnerskab, hvor vi kan hjælpe hinanden i vores respektive digitale transformationer. Nu hvor aftalen er på plads, så glæder vi os til at aktivere partnerskabet i de kommende uger og måneder.

Brøndbys fans er unikke

Betfair’s globale marketingchef, Matthew Hopper, peger på loyaliteten hos Brøndby IF’s fans som et unikt parameter i moderne fodbold.

– Vi har længe ønsket at danne partnerskab med Brøndby IF, så vi er selvfølgelig meget stolte af, at vi i de næste tre sæsoner kan kalde os Brøndby IF’s officielle bettingpartner. Vi har stor respekt for engagementet og lidenskaben, som Brøndby IF’s fans viser til alle klubbens kampe, både hjemme og ude. I fodboldens verden er det i dag sjældent at se så ubetinget loyalitet, som den man ser fra Brøndby IF’s fans, og det har været fantastisk at se den positive udvikling, klubben er i. Vi håber og tror på, at vi igennem partnerskabet kan bidrage til at denne positive udvikling fortsætter for klubben og dens fans.

Betfair ejes og drives af Paddy Power Betfair plc. Der har hovedsæde i den irske hovedstad Dublin. Firmaet i den nuværende form blev dannet i 2016, da de velkendte brands Paddy Power og Betfair fusionerede i sammenlægning, der bragte dem helt ind iblandt sværvægterne indenfor online gambling.

I dag driver virksomheden fire bettingbrands; Paddy Power, Betfair, Sportsbet og TVG, der til sammen har mere end fem millioner kunder verden over.

Betfair har markeret sig stærkt på det danske marked på det seneste, hvor man blandt andet også er officiel bettingpartner for Alka Superligaen.